close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

מערכת שורשכא סיוון, תשפב20/06/2022

זומנתם אל המכון הרפואי לבטיחות בדרכים? ייתכן שרישיונכם בסכנה. מה בדיוק קורה במכון הרפואי (המרב"ד), מהן הסמכויות שלו בנוגע לרישיונות הנהיגה וכיצד ניתן להימנע משלילת רישיון מהמכון הרפואי? כל מה שרציתם לדעת בנושא וחשוב מאוד להבין נמצא כאן-

תגיות:
צילום: freepik

מהו המרב"ד?
המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הוא הזרוע הרפואית של משרד הרישוי, שתכליתה הוא להמליץ למשרד הרישוי בנוגע לכשירות או אי כשירות של נהגים מסוימים וזאת מטעמים רפואיים, פיזיים או נפשיים. במרב"ד נבדקים נהגים רבים – חלקם זומנו לאחר שביצעו עבירת תעבורה מסוימת כמו נהיגה תחת השפעת קנאביס או אלכוהול, תאונת דרכים או פסילת רישוי בגין נקודות וזאת במטרה להעריך מחדש את

צילום: freepik
כשירותם לנהיגה לאחר שריצו תקופת פסילה ממושכת. אחרים מוזמנים מטעמים בריאותיים שונים כמו למשל ליקויי ראייה או אפילפסיה וכן בקרב מבקשי רישיון הנהיגה הציבורי או לרכב משא כבד.

התהליך מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים
הזימון למכון מגיע בדואר רגיל ומכיל את מועד המפגש וכן את כל המסמכים שהנבדק נדרש להביא עמו לבדיקה. ההתייצבות תתרחש באחד משישה סניפים בפריסה ארצית ובכפוף לתשלום אגרה של כמה מאות שקלים (משתנה מעת לעת).

במכון עצמו, ייערכו לנבדק בדיקות בהתאם למקרה הספציפי שלשמו זומן. בדיקות אלה יכולות להיות לבחינת כשירותו הרפואית, מבחני אישיות, הערכה פסיכיאטרית, נרקולוגית, פסיכולוגית ועוד. בהתבסס על תוצאות הבדיקות שהתקבלו, יחליט המכון הרפואי לבטיחות בדרכים האם להמליץ למשרד הרישוי להימנע ממתן רישיון לאותו נבדק או להשיב לו את רישיונו.

חשוב לחדד: המרב"ד איננו מוסמך לשלול רישיונות נהיגה בפועל והוא מעביר את המלצותיו למשרד הרישוי, שמקבל את ההחלטה הסופית. יחד עם זאת, הנטייה היא לקבל את המלצות המרב"ד.

האם אפשר לערער על החלטות המרב"ד?
אם הוגדרתם כבלתי כשירים ולכן בחר משרד הרישוי שלא להשיב לכם את רישיונכם בסוף התהליך, באפשרותכם לערער על ההחלטה בתוך 30 ימים מקבלת ההודעה על כך ממשרד הרישוי. בהתאם לערעור, תזומנו לוועדת הערר, המתכנסת בבית החולים בתל השומר ותבצע בדיקה חוזרת במטרה לקבל החלטה כזו או אחרת בהתאם למסקנות שלה. לאור הסיכון שהוועדה לא תהפוך את ההחלטה בסופו של דבר, מומלץ לגשת לערעור זה בליווי עורך דין תעבורה מומחה בהליכים מול המכון הרפואי ושיוכל לסייע לכם להשיב את רישיונכם בסופו של דבר.

לסיכום, ניתן לצלוח את בדיקות המכון הרפואי ולשמור על רישיון הנהיגה שלכם

המכון הרפואי ידוע כגוף בירוקרטי איטי למדי, בו תהליכי הבדיקות אורכים זמן כך שההחלטה בנוגע לרישיון, בייחוד כאשר הוא מותלה או פסול באותו הרגע, עשויה לעכב משמעותית את קבלתו מחדש.

על מנת להתמודד עם התהליך הנדרש במכון הרפואי ולעבור אותו בהצלחה, חשוב להתייעץ מבעוד מועד עם עורך דין תעבורה המייצג ומטפל בנהגים מול המרב"ד ומשרד הרישוי ושיוכל לבחון את כל האפשרויות המשפטיות המתאימות למקרה, תוך עמידה מלאה על זכויותיכם ונקיטה בפעולות שעשויות לשפר את הסיכויים לכך שרישיונכם יושב אליכם בסופו של דבר.

לתיאום פגישת התייעצות בנושא אנא חייגו כבר עכשיו למומחה התעבורה ניר שלום.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה